/پنجره ای به قدمت بشریت/

از زمانی که انسان غارنشین، زندگی در غارها را رها کرده و به خانه سازی روی آورده است. همواره در بدنه این خانه ها، دریچه هایی رو به جهان پیرامون تعبیه نموده که در گذر زمان و به موازات گسترش نیازهای عملکردی، پیشرفت‌های فناوری، مسائل فرهنگی و هنر معماران، دچار تغییرات فراوانی گشته است.

درحالیکه رومیان پنجره های خود را به سادگی و با اجرای سوراخی در دیوار بناها برای عبور نور و تهویه هوا اجرا می کردند، یونانیان قصر های خود را با نورگیرهای عظیمی در سقف ها می ساختند و مصریان باستان برای ورود نور به فضاهای داخلی خود از مرمر شفاف در دیواره ها استفاده می کردند.

از آنجا که انسان کنکجکاو همواره با نگاه به طبیعت به الهاماتی برای خلق فناوری های نو دست می یابد، این بار گدازه‌های شفاف آتشفشانی بودند که توجه او را به خود جلب نمودند. با استفاده از سیلیس فراوان موجود در این گدازه ها، اولین شیشه ها در مصر، بین النهرین و ایران ساخته شد. به لطف تمایل فراوان شاهزادگان، ثروتمندان و کلیساها به استفاده از نور فراوان و محافظت شده، تولید این محصول در امپراتوری روم رونق گرفت و کم کم به تمامی سرزمین های همسایه گسترش یافت.

آنچه امروز در جهان به عنوان شیشه های ساختمانی به کار گرفته می شود، از نوادگان محصولات اولین کارخانه انگلیسی شیشه جهان هستند که در سال 1806 متولد شده است. استفاده از این محصول از قرن نوزدهم به جزئی لاینفک از صنعت ساختمان تبدیل شده و روز به روز با فناوری های نوین ساختمانی همراه گشته است تا انسان امروز را قادر سازد، ساختمان هایی عظیم و بلندمرتبه با ظاهری چشم نواز، نور فراوان و هدر رفت انرژی ناچیز بنا نماید.

امروزه اجرای در، پنجره، بازشو و نمای شیشه ای با توجه به تمامی ابعاد مرتبط با صنعت ساخت و هنر معماری انجام می‌گیرد. کیفیت متریال مصرفی در شیشه، پروفیل ها و یراق آلات، دستگاه های تخصصی اکسترود پروفیل ها، فناوری‌های ایجاد سختی مناسب و یکنواخت در پروفیل ها، استفاده از سیستم ها آب بندی و هوابندی مناسب، استفاده از پوشش رنگی متنوع و پایدار، به موازات طراحی سازه ای، هنر معماری و نصب تخصصی، سبب اجرای ساختمان هایی شایسته هزاره سوم گردیده است.

شرکت پنجره آسا این افتخار را دارد تا با دارا بودن تمامی ویژگی های گفته شده برای ارائه محصولات متنوع در زمینه در، پنجره، بازشو های آلومینیومی و نمای شیشه ای فریم لس و فیس کپ به سازندگان هزاره سوم، در طراحی و اجرای کلیه پروژه‌های تاریخ ساز این مرز و بوم مشارکت نماید.

(Visited 48 times, 1 visits today)